Форми роботи з читачами-дітьми у бібліотеках Заліщицької ЦБС

Сьогодні вже нікого не треба переконувати, що бібліотека-заклад незвичайний, у ньому мудрість тисяч поколінь Бібліотекарі Заліщицького району, які обслуговують користувачів-дітей, ставлять перед собою такі основні завдання:

  • виконання культури читання, формування бібліотечно-бібліографічної грамотності;
  • пошук інноваційних форм популяризації книги;
  • допомогти усвідомити, що книга — не лише матеріальна і духовна цінність, а й засіб інтелектуального, духовного розвитку особистості, бо саме книга не тільки дає знання, а ще й розвиває та виховує;
  • розширити та прищеплювати основи незалежного користувача, виховати людину, яка цінує і уміє користуватися інформацією.

Розв`язання всіх цих завдань потребує якісного і повноцінного книжкового фонду, який задовольняв би потреби і запити користувачів. Крім літератури, яка надходить із обласних бібліотек, частина надходжень поступає від проведених доброчинних акцій: «Подаруй бібліотеці книгу», «Випускники школи — дитячій бібліотеці», «Найулюбленіше періодичне видання — бібліотеці», за кошти благодійників придбано енциклопедії, довідники, словники та художню літературу.

Активно ведеться робота із збереженням фонду. У кожній бібліотеці працює «Книжкова лікарня», проводяться бібліотечні уроки, на яких діти ознайомлюються з правилами користування бібліотекою, бережливим ставленням до книг, оформляються книжкві виставки » Вчись берегти книгу, проводиться Всеукраїнський тиждень книги, який відкриваємо традиційним святом «Диво, створене людиною», «Книга — твій друг», де діти дізнаються про історію появи книги, як вона приходить до людей, як потрібно берегти книгу.

Важливим ключем у роботі бібліотекарів і користувачів-дітей та керівників дитячого читання по задоволенню їх потреб у книзі та інформації є довідково-бібліографічний апарат, який оформлений у кожній бібліотеці. ДБА включає систему каталогів, картотек, фонд довідкових та бібліографічних видань. Основою довідково-бібліографічного апарату є абетковий та систематичні каталоги, систематична картотека газетно-журнальних статей, а також спеціалізовані картотеки на найбільш актуальні теми:»Бібліотека — центр дозвілля для дітей», «Картотека мудрих думок», «Картотека з питань народознавства»,»Картотека сценаріїв та виховних заходів» та інші.

Запорукою успішного керівництва читанням дітей є максимальне розкриття книжкового фонду в умовах відкритого доступу, який прищеплює інтерес до книги, допомагає виховувати у користувачів чесність, відповідальність, допитливість. З цією метою у бібліотеках району оформляються виставки, відкриваються тематичні полиці:»Україна: віхи історії» (5-9 кл.), «Люблю той світ, що отчим краєм зветься» (5-9 кл.), «Диво, створене людиною» (4-8 кл.), «Чудо з чудес» (3-4 кл.), «Умілим рученятам все під силу», «Мудрим казковим світом» (1-4 кл.), «Чомуччині казки» (1-3 кл.), «Банк усіляких цікавинок» (2-4 кл.), «Перехрестя веселих забав», «Побудь зі мною в тишині…» та інші, які доповнюються матеріалами періодики, ілюстраціями. Для визначення кола читацьких інтересів, стану читання та вироблення відповідних рекомендацій один раз у півріччя проводиться у бібліотеках системи груповий та тематичний аналіз читацьких формулярів, захист читацьких формулярів, а також індивідуальна робота, різноманітні форми бесід( рекомендаційні, бесіди про прочитане), індивідуальні консультації біля книжкових виставок, тематичних полиць. Результати роботи зустрічаються на зворотньому боці читацького формуляра.

З`ясувавши всі ці питання, бібліотекарі готують інформаційні бюлетні «Радимо прочитати», «Літературний календар місяця», «Готуючись до уроків» та інш. Щоб привернути увагу користувачів до книги, оформлено книжкові виставки, тематичні полиці «Берегиня роду людського», «У різні пори року», «Щойно з друку», «Живи та міцній, українська державо!», «Хочемо багато знати».

Одним із пріоритетних напрямів у роботі бібліотек системи є популяри зація літератури через різноманітні форми масової роботи, які бібліотекарі району проводять згідно визначених основних напрямків діяльності і діючих типів бібліотечних установ:бібліотека — центр народознавства, краєзнавства, духовного відродження, центр дозвілля для дітей.

Одним з основних завдань бібліотек — центрів народознавства (бібліотеки-філії сіл Лисівці, Поділля, Попівці, Дорогичівка, Шутроминці, Устечко, Блищанка, Угриньківці, Касперівці, Дунів, Синьків, Щитівці) є зародити в душах дітей безмірну любов, повагу до традицій рідного народу, внести в їхнє життя щось нове, ознайомити з широким колом національної культури, яка розкриває багатоаспектність народних звичаїв та обрядів. Популяризацію літератури з цього циклу проводимо за темами: «Шануймо пам`ять наших предків — вони лишили не одну цінність, з якої ми тепер користаємо і яку повинні доповнити і збагатити», » У сьогодення — з глибини століть», » Те, чому ми назавжди належимо».

Щоб ефективно і повно розкрити зміст популяризації у роботі, використовуємо такі напрями: «Народні свята року», «Нашому роду нема переводу», «Родинні свята», » Там земля мила, де мати родила», «З хлібом і пісня миліша, і хата тепліша», «З ремеслом дружити — в житті не тужити», » Без верби й калини нема України».

Популяризуємо літературу з напряму » Народні свята року» через: народознавчі ранки, години «Зійшла зоря над Вертепом», » Щедрий вечір, добрий вечір», «Світло Різдвяної зірки», » По Вкраїні з краю в край ходить Святий Миколай», » Світлий празник Великодній», » Калита, калита із чого ти вилита», » Покрова — день українського козацтва», » На Купала нічка мала», «Трійця у силі, Трійця у нашій родині».

Значне місце у роботі бібліотек займає робота з циклу » Нашому роду нема переводу», де популяризуємо літературу про звичаї, обряди, рід, родину через години народознавства » Не багата я і проста, но чесного роду…», «»Від народної скарбниці відвертатись не годиться», усний журнал » Моя Батьківщина — рідна України», народне свято «Козацькому роду нема переводу»», свято українських звичаїв та традицій » І на святі на родиннім вас усіх вітаємо», родинні свята » Батьки і діти — одвічне коло або ти і твоє коріння», » В мого роду — сто доріг, сто століть у мого роду», андріївські та українські вечорниці.

Не залишаємо поза увагою літературу, яка розкриває побутові взаємовідносини, народні прикмети та житло. Цю популяризацію бібліотеки-філії проводять за циклом » Там земля мила, де мати родила» через години народознавства, огляди літератури, бесіди, цікаві хвилини: «Батькова криниця», «…Те, чому ми назавжди належимо» (дім, домівка), «Народні прикмети щодо передбачення погоди», » Хата моя, біла хата», «Дивна річ — у хаті піч», «Обереги рідного дому», » Подорож у давню українську хату», » Народний обряд охрещування», народознавчий вечір «Краса імені твого», фольклорне театралізоване свято » А у нас в селі весілля».

Популяризуючи літературу з питань народознавства, не залишаємо осторонь теми «Національна кухня» та » З ремеслом дружити — в житті не тужити», на основі яких ведеться мова про рукоділля, український одяг, гончарство, національну кухню та звичаї через цікаві години «Обрядові страви української кухні», заняття з народознавства » Український національний посуд», «Загадки бабусі Федори» ( про національний посуд), усний журнал » З бабусиної скрині», свято українського слова » Народні музичні інструменти у звичаях, обрядах, фольклорі і літературі», години народознавства » Свято рушника», » Українська вишиванка», свято гри та іграшки » Цей чудовий дивограй», свято праці » Давні ремесла нашого народу», цікава година » Витинанки, візернунки — це чудові подарунки».

Зароджуючи в душах дітей безмірну любов до традицій рідного народу, розкриваючи національну культуру, бібліотекарі звертають увагу на народні символи, які любовно передаються з покоління в покоління віками — це улюблені рослини, дерева.

Пропагуємо цю тему через цикл » Без верби й калини нема України», в якій розкриваємо не тільки читання народних символів, але й секрети народної медицини через годину-свято » Верба й калина в Україні», народознавче свято » Посадила мати мальви коло хати», вечір-розповідь «Диво калинове», фольклорно-етнографічні спостереження » Зустріч біля трьох дубів», народознавчу годину » Ой, вербиченько, біле личенько», «Маки червоні» та інш.

» Там земля мила, де мати родила», » З ремеслом дружити — в житті не тужити», » Без верби й калини нема України».

Тільки популяризуючи літературу в циклі, прищеплюємо нашим користувачам те, що знаходиться в корінні нашого українського народу — це пам`ять народу, його історія, мова. пісня, культура, дух. Якщо ми зуміємо все це зберегти, то не дамо всохнути родовому дереву нашого народу.

Серед бібліотек-філій, які є центрами народознавства, визначено базові, де проводяться заняття в творчих лабораторіях для бібліотекарів однотипних установ:бібліотеки-філії сіл Синьків, Угриньківці, Дунів, де перед присутніми виступають спеціалісти районної центральної та дитячої бібліотек з консультаціями по даному питанню, ознайомлюються працівники сільських філій з інформаціями про форми роботи базових книгозбірень, беруть участь у засіданнях клубів за інтересом та масових заходах.

В Україні — час відродження національної культури, час оновлення історичної пам`яті народу. Час, коли ми повертаємось самі і спрямовуємо наших дітей до істинних висот, до реальних цінностей, до славної історії.Звучать забуті імена вчених, письменників, поетів, музикантів, дзвенять пісні і думи, мелодії народних свят і обрядів.

З цією метою в рамках експерименту «Удосконалення діяльності закладів культури в сучасних умовах» у нас в районі створені бібліотеки-музеї, які покликані повернути одвічні істини моралі, духовності, обереги пам`яті, а народу — славну історію.

З цією метою у бібліотеках-музеях створено експозиції, на яких висвтлено героїв боротьби за національну і державну незалежність, творчу культурно-просвітницьку діяльність товариства «Молода Січ», «Луг», «Просвіта», які покликані відтворити історичну пам`ять рідного народу.

Крім експозицій відкриваються книжкові виставки, тематичні полиці «Слава, що змагається з вічністю», «За Україну, за волю», «Земле моя! Чи ти пам`ятаєш?», «Нам сурми не грали, коли ми вмирали», «Повернути народові правду», проводити уроки історії, вечори історичної правди», «Велика і свята ти, мати Україно», «Цікаве з минулого». Вважаємо за доречне, крім краєзнавчого матеріалу, рекомендувати серію книг «Історія України в прозових творах та документах», яку склали п`ять назв: «Витоки», «На переломі», «Між двох вогнів», «Руїна», » Коли земля стогнала…»

Безкінечно багато як історія України, так і сіл, де створені бібліотеки- музеї, на події та імена.

Створюються папки, довідки: «Історія села в географічних назвах», «Їх пам`ятає наше село», де згадані мешканці села, які своїми талантами в різні часи возвеличували свою малу батьківщину і є її гордістю, славою.

Проводяться цикли пізнавальних бесід, літературних годин, усних журналів «Славетні імена села», » Наші відомі земляки», » От де, люде, наша слава…»

Значне місце в бібліотеці-музеї відведено історичній пам`яті історії і ветеранам Великої Вітчизняної війни, щоб нові покоління не забували загиблих і шанували живих. З цією метою оформляємо стенди, папки, проводимо цикли бесід, зустрічей, тематичні вечори, «Крок у безсмертя»,»Уславлені імена», » Вічний вогонь пам`яті», » Ветеран поруч», «Живуть герої серед нас». Рекомендуємо дітям оформити альбом «Війна в долі моєї родини».

Вагоме значення посідає експозиція предметів побуту та вжитку,їх розміщуємо за темами: » З бабусиної скрині», «Невмирущі обереги», » Я візьму той рушник, простелю наче долю», » Українська вишиванка», «Мамині рушники — лебеді білокрилі», » Давні ремесла нашого села».

Популяризуємо народознавство через книжкові виставки, години народознавства, бесіди — розповіді, етнографічні вечори: » Подорож у давню українську хату», » Обереги рідного дому», » Дивна річ — у хаті піч» , » Хата моя, біла хата» та інш.

Не слід залишити поза увагою духовність свого села. З цією метою бібліотекарі з користувачами збирають релігійні книги-стародруки за допомогою священика і розміщують їх у відведеному місці в музеї, тут знайшли своє місце і атрибути церкви, а також матеріали відзначення свят церковного календаря за циклом: » Світло Різдвяної зірки», » Великдень просить на гостини», » Трійця у селі, трійця у нашій родині» , » У сьогодення — з глибини століть» та інш.

Бібліотеки-музеї покликані нести в дитячі душі та серця незгасиму віру, надію і любов до всього прекрасного і чистого, трагічну і славну історію, багату культуру села, берегти пам`ять про всіх тих, які свято любили рідну землю і заповіли нам своїм світлим життям любити і оберігати її навіки.

Працівники бібліотек сіл Іване-Золоте,Кошилівці, Слобідка, Буряківка, Нирків, Торське, Ворвулинці, Мишків, Дуплиська, Печорна, Зелений Гай, Литячі, Бедриківці, Добрівляни, Зозулинці, Колодрібка, Винятинці, Голігради, Новосілка, у яких діють центри краєзнавства, музеїв, беруть участь у заняттях творчих лабораторій » Бібліотека — центр краєзнавства» , які проводились на базі бібліотек сіл Слобідка, Добрівляни, де бібліотекарі знайомляться з роботою книгозбірень з питань краєзнавства, формами наочної та масової популяризації літератури, з інформаційно — бібліографіч ним забезпеченням користувачів у центрах краєзнавства, приймають участь у відкритих засіданнях клубів за інтересом та засіданнях за круглим столом.

У діяльності дитячої бібліотеки та бібліотек-філій важливе місце посідає популяризація краєзнавчої літератури. Ведення та розширення краєзнавчих курсів у шкільні програми з літератури,історії, географії стало додатковим фактором, що відкриває перспективи і водночас висуває нові завдання перед бібліотеками, що працюють для дітей.

Краєзнавча робота розпочинається з формуванням краєзнавчих фондів, кутків за темами: » Люблю той світ, що отчим краєм зветься», » Мій край — моя історія жива» , » Є щось святе в словах мій рідний край…» Перше враження про фонд бібліотеки користувачі отримують з оформлення у ній книжкових виставок.

Добре сприймаються користувачами-дітьми виставки-вікторини: «Десять чому про малу батьківщину», » Експедиція запитливих», » Про батьківський край запитаймо у книги», виставка — подорож: » У похід по рідному краю». Всі виставки оформляються з використанням предметної атрибутики ( вишивка, гончарні вироби, дитячі поробки, що імітують історичні побутові

Всі бібліотекарі виділяють полиці для краєзнавчих матеріалів на тематичних виставках, що носять загальний характер (наприклад, «Дзвони Чорнобиля», полицю » Заліщани — чорнобильці»).

Важливою підмогою в обслуговуванні користувачів є власний доробок бібліотекарів: рекомендаційні списки, складені за потребами користувачів, закладки, пам`ятки, спогади старожилів, нариси про історію села, пошукові матеріали, альбоми зібрані членами клубів за інтересами: «Краєзнавець», «Рідна сторона», » Спадщина», » Берегиня».

Девізом у роботі бібілотекарів району є слова О.Довженка » Бідна і злиденна душа тієї людини, яка не має минулого, якій нічого почерпнути з криниці минулого».

Бібліотекарі району популяризують краєзнавчу літературу за такими комплексами:

  • природознавче, екологічне краєзнавство;
  • історичне краєзнавство;
  • літературно-мистецьке краєзнавство;

Краєзнавча робота у сьогоднішній бібліотеці нерозривно пов`язана з екологічним вихованням: для користування молодшого та середнього шкільного віку проводимо: екологічну казку «Пригоди в Еко-царстві, Дністровському державстві, еко-дото » Дивосвіт рідної природи», екологічні бесіди — кросворди » Незвичайні пригоди чарівниці-природи», еко-бумеранг » Що буде, якщо?…»

Краєзнавчі аспекти знаходять розкриття, у таких заходах як години екологічних роздумів » Нам з цією землею жити судилось разом», цикл бібліографічних оглядів » Поезії рідної природи».

Пропагуючи екологічне краєзнавство широко використовуємо інформаційні форми: інформбюро для небайдужих » Екологічні дзвони сьогодення» , еко-репортаж » Природа отчого краю: невидима загроза».

Історичне краєзнавство глибинно розкриває історію нашого краю через мандрівки у часі: — книгомандри » Стежками, протоптаними дідами», — виставка — хроноскоп » Літописи та літописці нашого краю» (література, присвячена нашому краю та її авторам).

Для учнів 7-9 класів проводимо краєзнавчі читання » Заліщанщина в екзилі» ( про наших земляків, виконавців з рідної землі), про трагічні сторінки в історії краю розповідаємо через уроки пам`яті, години-реквієми, вечори пам`яті » Бузок травневий будить пам`ять» , » Кара без вини» ( про голодомор).

Місцеві побутові звичаї, народні традиції знаходять відображення у фольклорних святах » Те, чому ми назавжди належимо», годинах народознавства » Обереги моєї осені», » Сорочка біла, вишита піснями», » Мамині рушники — лебеді білокрилі», народознавчій грі » З бабусиної скрині».

Літературне краєзнавство посідає чільне місце в комплексі краєзнавчої роботи. Популяризацію творчості місцевих письменників проводимо безпосередньо з участю авторів — під час презентації їхніх книг, вечорів- портретів, авторських вечорів » П.І.Ковальчук — знаменита постать Заліщанщини», » Краю мій, із грудей твоїх п`ю кришталеве натхнення».

Організація дозвілля дітей в умовах дитячих бібліотек та сільських філій, які обслуговують різні вікові категорії, набула важливого значення- функціональну роль їх в цьому напряму, передбачає закон України » Про бібліотеки і бібліотечну справу».

Удосконалення та активізації ролі бібліотек в організації вільного часу користувачів, вимагають від нас основні напрямки, положення і положення Всеукраїнської національної програми » Діти України».

Бібліотеки, які обслуговують користувачів-дітей, набули в цьому чималий досвід роботи. Форми і методи масової роботи дуже різноманітні. Широкого розповсюдження протягом останніх років набула робота гуртків та клубів за інтересами. Діяльність їх спрямована на творчу самореалізацію дітей та змістовного проведення ними вільного часу відповідно до своїх здібностей та інтересів.

Тематика гуртків та читацьких об`єднань складається у відповідності до інтересів та запитів окремих вікових груп читачів. Учасники гуртків та об`єднань проявляють свої творчі здібності, таланти, спілкуються зі своїми ровесниками, приймають активну участь у проведенні масових заходів. Керівники гуртків і об`єднань уміло поєднюють організацію дозвілля користувачів з виховною роботою серед них.

З великим зацікавленням сприймають діти театралізовані літературні вистави, зустрічі з письменниками, карнавали літературних беруть активну участь у веселих аукціонах і вікторинах. Неодмінною традицією таких свят є літературні перегляди, книжкові ярмарки, нагороди кращих користувачів.

В організації дозвілля важливою сторінкою при бібілотеках є тісні зв`язки бібліотеки з позашкільними установами. Бібліотекарі пропонують до уваги різноманітні масові заходи. Заслуговують на увагу заходи по організації змістовного дозвілля наймолодших читачів:

  • калейдоскоп загадок » Правда навколо нас»,
  • ігри — вікторини » Хто відмінний пішохід»,
  • ігри — загадки » З якої ми казки?»,
  • години розваги » Я від діда втік»,
  • музичні хвилини » Впізнай по звуку»,
  • пізнавально-ігровий колаж » Кругозір»,
  • книжковий вернісаж » Перехрестя веселих забав» за темами:
  1. » Майдан Пустунів»,
  2. » Провулок загадковий»,
  3. «Вулиця розумників»,
  4. «Узвіз книжковий»,

літературно — казкові забави:

  1. » Хочу азбуку вивчати»,
  2. » Вас вітає казка».

Серед користувачів інших вікових категорій радимо організовути і проводити:

  • етичні години: » Осінь чарівниця — золотокоса трудівниця»,
  • музичні забави: » Стрітеня господнє» та інш.

Школа виховання для підлітків:
«Це те, що нам всім не завадить»,

книжковий аукціон » Казки, які придумує саме життя».

Книжкова виставка:
» На дозвіллі не сумуй: прочитай і поміркуй».

  1. Хто його знає?…
  2. На дозвіллі.
  3. Разом з класом в ногу з часом. ( Комп`ютери).
  4. Книжка для вас.
  5. Лікбез для допитливих.

Виставка — рекомендація: » Візьми ці книги — відкриєш секрет».

  1. Що таке » ніщо»?
  2. Земля — красуня.
  3. Диво природи- життя».
  4. Окраси нашого життя.
  5. Людина та її праця.

Плануючи організацію дозвілля дітей, звертаємо увагу на такі напрямки:

  • активніше залучати до роботи вчителів естетики, природолюбів;
  • більше включати в дозвіллєві програми мистецькі вечори, музично — природничі години, літературно-музичні композиції, брейн — ринги;
  • в естетичній освіті активізувати зустрічі з художниками, юними артистами, проводити творчі зустрічі — портрети, мистецькі вернісажі; Об`єднавши зусилля бібліотеки, сім`ї, школи проводимо змістовне дозвілля наших користувачів.

Книжка повинна стати для кожної дитини другом,наставником і мудрим учителем. Цієї настанови великого педагога і наставника юних В.Сухомлинського намагаємось дотримуватись ми, бібліотекарі дитячої книгозбірні і учителі.

Пропагуючи літературу і періодичні видання нашої книгозбірні, тісно співпрацюємо із педагогами навчальних закладів нашого міста. Більшу частину заходів проводимо в школах та гімназіях, тому що це знімає проблему слухача та відвідувача міроприємства.

Ми співпрацюємо не тільки з учителями, але й шкільними бібліотекарями, які часто є не тільки організаторами, але й самими учасниками заходів, що ми проводимо. Активну допомогу нам надають бібліотекарі навчальних заходів міста Верхола Г. П . , Гресик О.Й.

Складаючи плани роботи, ми звертаємось до учителів-предметників, щоб вияснити на що треба звернути увагу з того чи іншого предмету, яку допомогу треба надати, щоб успішним і якісним було ділове читання користувачів нашої бібліотеки, а їхніх учнів. Спільно із учителями-істориками, класними керівниками проводимо історичні години, години-пам`яті:

  • » За Україну, за її волю» ( до Дня соборності),
  • » Пішли і понесли у жертву державі всю радість юнацьку» (Героям Крут),
  • » Земле! Перемогу не забудь» ( до Дня Перемоги),
  • » За волю та державність» (до 365-річчя І.Мазепи).

Під час заходів присутні використовують додатковий матеріал на тематичних тестуваннях, підсумкових заняттях.

Вже традицією стало спільно із шкільними бібліотеками, класоводами проводити Всеукраїнські тижні дитячої книги, під час яких популяризуємо різноманітні форми масової роботи. Цьогоріч під час відкриття свята було проведено велике театралізоване свято » Таємничий, загадковий день народження чудовий», в якому взяло участь понад 100 користувачів бібліотеки, класоводи Шароварко С.М. СШ №1, Волоцька І.А. СШ №2, бібліотекар гімназії Підгреб`я Н.М., керівник танцювального колективу будинку дитячої творчості Василенко О.М., юні початківці пера із Дзвиняча, Касперовець, Лисичник та учасники лялькового театру із Шиповець.

Працівники бібліотеки тісно співпрацюють із учителем християнської етики і моралі. Разом із нею проводимо Різдвяні зустрічі » Прославляємо в колядках Божеє дитятко», духовну годину » О, моя Пречиста Діво, осіни й осяй мене. Ти лише небесне диво, чудо ти моє земне», годину біблійного сюжету » Поборник неправди і зла».

Значне місце у роботі бібліотеки посідає популяризація літератури з питань економіки та правового виховання. Намагаючись допомагати учителям і учням додатковою літературою з цих питань, а також популяризуючи її через масові форми, які спонукають користувачів крім підручників користуватися літературою та періодикою, що є у наших фондах:

  • Навчальна гра «Інтелектуально-правовий хокей» ( СШ №1);
  • Правовий брейн — ринг «Підліток і закон» (гімназія);
  • Навчально-виховна гра » Казкова природнича лотерея» (СШ № 2);
  • Морально — правова гра » Подорож законами права і моралі» (гімназія);
  • Ділова гра » Що треба знати, щоб досягти успіху у бізнесі» (СШ №1);
  • Г р а » Як стати бізнесменом?» ( гімназія ).

При проведенні заходів радимося із учителями, разом розробляємо план підготовки і проведення. Незмінним порадником і активними помічниками є філологи та вчителі світової літератури.

Для того, щоб задовольнити їхні запити, крім книг, широко використовуємо періодичні видання, які своєчасно описуємо і вливаємо в систематичну картотеку статей та картотеку » На допомогу організаторам дозвілля», де вміщені матеріали, що популяризують творчість українських та письменників світової літератури.

На допомогу діловому читанню користувачів-дітей, оформляємо книжкові виставки, відкриваємо тематичні полиці, складаємо рекомендаційні списки літератури: «Для тих, хто хоче знати і вміти більше, бути винахідливим, стати лідером», » Пригадати буде варто, що читати цілий рік» (виставка предмет), виставка — гра » Казковий калейдоскоп», тематичні полиці: » У дивовижному світі чисел», » Цікавий світ фізики», » Казкове царство — мудре господарство», виставка — свято » Добрий день, книжковий тиждень».

Отже спільна робота дитячої, шкільної бібліотек, учителів-предметників дозволяє користувачам-дітям задовольняти свої читацькі потреби, згідно шкільних програм, набувати додаткових знань, що дає змогу отримувати позитивні оцінки при тестуваннях, тематичних опитуваннях та завойовувати призові місця на олімпіадах усіх рівнів.

Ваш коментар буде першим

Коментувати

Ваш email не публікується.